Білопільська районна рада

  • Увеличить размер шрифта
  • Размер шрифта по умолчанию
  • Уменьшить размер шрифта

Звіт голови Білопільської районної ради про діяльність за період з квітня 2006 року

Печать
Передмова

Згідно зі статтею 55 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» підготовлений і пропонується до вашої уваги звіт голови районної ради про роботу, проведену нами з квітня 2006 року. Не знімаючи з себе відповідальності за ті помилки і недоліки, які були допущені за рік моєї роботи на цій посаді, повинен відразу сказати: те позитивне, що зроблено нами, – це колективна праця кожного депутата, кожної постійної комісії, президії, сесійної роботи і, безумовно, виконавчого апарату районної ради. Основна мета звіту - не тільки, і навіть не стільки проаналізувати діяльність ради за звітний період, скільки визначити основні завдання, які ми повинні вирішувати в процесі подальшої роботи.

Разом з тим роботу районної ради за звітний період неможливо оцінити без урахування тих політичних подій, які відбулися і проходять в цей час у державі.

Сучасні зміни у законодавстві, я маю на увазі політреформу, яка розпочата, але не завершена, посилили роль органів самоврядування в суспільстві. Змінились акценти щодо ролі місцевого самоврядування, але не змінилась наша свідомість. Більшість населення, і навіть деякі керівники, все ще чекають вказівок чи допомоги згори, у невирішених проблемах звинувачує керівництво країни, області, району, за нашою сторічною звичкою розраховує на «доброго царя»…Важко, а іноді і незручно визнавати, що 90 відсотків проблем вирішуються або не вирішуються на місцях. І, шукаючи відповідь на питання «Чому?», доводиться зізнаватись: не хотіли, не змогли, не знали, побоялись відповідальності, не вистачило професійності й наполегливості. Зрозуміло, що такі вади одразу не викорінити, треба послідовно і наполегливо працювати над формуванням самоврядних структур.

Саме цими умовами і визначились найголовніші завдання новообраної районної ради.

Про депутатський склад ради

Зупинюсь на минулій виборчій кампанії. Вперше за 14 років ми з вами були учасниками чесного виборчого процесу. Можна констатувати, що 45 депутатів районної ради п’ятого скликання, які обрані від дев’яти політичних
партій, отримали свої депутатські мандати без механізму фальсифікації, яка мала неодноразові випадки у минулих виборах, референдумах.

Серед обраних депутатів: 12 – від районної організації політичної партії «Народний Союз Наша Україна», 10 – від Соціалістичної партії, 8 – від Блоку Юлії Тимошенко, 4 – від Комуністичної партії, 3 – від Української Народної Партії, 2 – від Партії Регіонів, 2 – від Народного Блоку Литвина, 2 – від Партії «Відродження», 2 – від Народно-Демократичної партії. 38 депутатів мають вищу освіту, 22 – обрані вперше, 9 – жінок, 8 - спеціалісти народного господарства, 24 - керівники різного рівня. Незважаючи на те, що депутати мають різні політичні переконання та погляди, їх об’єднує бажання зробити все, щоб нашим виборцям стало жити краще.

В складі депутатського корпусу у відповідності до частини 4 статті 27 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» зареєстровані фракції «Народний Союз Наша Україна», «Блок Юлії Тимошенко», «Соціалістична партія» та депутатська група «Єдність».

Реєстрація депутатських фракцій і групи була здійснена на підставі єдності політичних поглядів та партійного членства і мала на меті створення ефективних умов для реалізації власних прав та виконання обов’язків депутатів, передбачених чинним законодавством України, а також поєднання зусиль та пошуку компромісів з іншими депутатськими формуваннями на основі спільності інтересів, поглядів та політичної спрямованості.

Створення фракцій дало позитивні моменти, серед яких можна визначити найголовніший: єдність фракції у прийнятті рішень. Крім цього, створення фракцій ставить за мету сприяння її членам у здійсненні їхніх депутатських повноважень у виборчих округах, постійних і тимчасових комісіях, трудових колективах.

Головним завданням фракцій є сприяння у прийнятті радою продуманих та ґрунтовних рішень, а також задоволення вимог депутатів під час здійснення їхніх повноважень. При цьому обговорюються мотиви голосування «за» чи «проти» з конкретних питань, а також відбувається оперативне консультування між членами фракції безпосередньо в ході сесії та підготовка альтернативних проектів рішень.

Новообраний депутатський корпус здатний взяти відповідальність за вирішення тих складних проблем, які існують на даний час в районі в питаннях економіки, бюджету, управління територією.

З метою вираження, забезпечення і захисту інтересів територіальних громад сіл, селищ, міст району, визначення загальних принципів соціально-економічного, культурного розвитку, спрямування зусиль на вирішення інших значущих питань діяльності території в районній раді була створена коаліція. До її складу увійшов 31 депутат. Учасниками коаліції є представники політичних партій: районної організації політичної партії «Народний Союз Наша Україна», районних організацій політичних блоків «Блок Юлії Тимошенко» та «Народний Блок Костенка і Плюща», районної організації політичної партії «Відродження» і «Народно-Демократичної партії» та окремі представники районної організації політичної партії «Соціалістична партія України», які взяли на себе політичну відповідальність за всі процеси, що відбуваються в регіоні.

Всіх депутатів райради об’єднує небайдужість до проблем виборців. А той факт, що кожен з них по-своєму уявляє вихід з тієї чи іншої ситуації, змушує більш уважно ставитись одне до одного, враховувати думки колег, наполегливо пояснювати деякі законодавчі аспекти діяльності ради, враховувати політичні обставини в країні. Така праця дає відчутні результати.

У співпраці – запорука успіху

Діяльність районної ради п’ятого скликання розпочалася у складних умовах, причиною яких була непроста ситуація, що склалася у економічній і соціальній сферах району.

За недоліки в роботі був звільнений з посади голова райдержадміністрації Баличев В.П., новий голова до цього часу не призначений.

Тому першочерговим завданням районної ради в цих умовах стало визначення підходів щодо покращення роботи не лише районної ради, а й інших органів влади району.

Проаналізувавши роботу районної ради попереднього скликання, ми пересвідчилися, що її діяльність була малоефективною, рада була фактично усунута від розв’язання назрілих проблем, вирішення життєво важливих потреб громадян.

З огляду на це було поставлено завдання у стислі терміни змінити подібну ситуацію, щоб органи місцевого самоврядування виконували не лише контролюючі функції, а брали на себе відповідальність за вирішення економічних і соціальних проблем.

В результаті напруженої роботи щодо реалізації зазначених заходів сьогодні забезпечено плідне взаємопорозуміння і взаємодію між районною радою і райдержадміністрацією.

Незважаючи на те, що районна рада делегувала ряд своїх повноважень районній державній адміністрації, всі важливі питання, і зокрема, такі, що стосуються соціально – економічного розвитку, бюджету, земельних відносин, комунальної власності і тощо, вирішуються спільно.

Ці питання регулярно розглядаються на засіданнях колегії райдержадміністрації та президії районної ради. Для оперативного вирішення питань економічного і соціального розвитку району приймаються спільні розпорядження голів районної ради та райдержадміністрації.

Дієвою формою співпраці двох гілок влади в районі є спільне проведення семінарів та нарад для керівного складу органів місцевого самоврядування.

Обов’язковою є присутність відповідальних працівників райдержадміністрації і районної ради на рівні заступників голови, начальників управлінь і відділів райдержадміністрації, керівництва і спеціалістів районної ради на сесіях місцевих рад.

Для координації дії та підвищення ефективності роботи щопонеділка проводяться спільні наради керівного складу районної ради і райдержадміністрації, де аналізуються підсумки роботи, визначаються нові завдання на перспективу. Така робота забезпечує широкою інформацією працівників про діяльність обох органів місцевої влади, унеможливлює дублювання в роботі, а подвійний контроль підвищує дисципліну, відповідальність за доручену справу.

Практика спільних нарад за участі керівників структурних підрозділів виконавчого апарату районної ради та райдержадміністрації дає можливість оперативно вирішувати нагальні проблеми, ефективно виконувати власні та делеговані повноваження.

В результаті спланованої роботи за звітний період вдалося досягти зростання обсягів промислової продукції, збільшення посівних площ ярих культур, додаткового залучення ріллі в обробіток, продовження газифікації населених пунктів району, забезпечення виконання районного бюджету, збільшення капітальних видатків в структурі райбюджету.

Водночас, об’єктивно оцінюючи позитивні досягнення, слід відмітити, що непризначення довгий час першого керівника виконавчої гілки влади в районі, відсутність окремих заступників та начальників управлінь райдержадміністрації не дало можливості сформувати професійну команду однодумців, негативно вплинуло на якість виконання делегованих їй державою та районною радою повноважень.

В зв’язку з цим районна рада, я, як голова, вимушений був взяти на себе відповідальність і вирішення основних соціально-економічних питань розвитку території і, особливо, виконання дохідної частини бюджету, що відповідно до статті 64 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” районні бюджети повинні виконувати місцеві державні адміністрації в цілях і обсягах, що затверджуються відповідними радами.

Відсутність коштів в бюджеті на розвиток території приводить до її занепаду, не дає можливості вирішувати необхідні питання матеріально-технічного забезпечення бюджетних установ.

Сесійна діяльність ради та робота постійних комісій


Відповідно до вимог статті 46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» районна рада проводить свою роботу сесійно. За звітний період проведено 9 сесій районної ради, розглянуто 165 питань, прийнято 159 рішень. З метою підготовки сесій було проведено 55 засідань постійних комісій, 14 засідань президії.

Для порівняння: в 2005 році сесій було проведено 7, розглянуто було 56 питань, прийнято 54 рішення. Проведено 43 засідання постійних комісій і 8 засідань президії.

Основні питання, що вносилися на пленарні засідання, – це питання соціально – економічного, культурно – освітянського розвитку, шляхи підвищення ролі АПК в умовах економічної кризи, підвищення життєвого рівня населення та питання, пов’язані з комунальною власністю.

До підготовки всіх питань порядку денного пленарних засідань залучались працівники виконавчого апарату, депутати, фахівці та спеціалісти управлінь, відділів райдержадміністрації. Це дало можливість розробити і прийняти конкретні, виважені рішення ради, враховуючи пропозиції і думки окремих депутатів, висновки постійних комісій.

Всі документи уважно розглядались спочатку кожним депутатом, потім на президії районної ради, на засіданнях постійних комісій, за необхідності - у фракціях і в коаліції, і тільки після цього вносились для розгляду на сесії.
За звітний період розглянуті всі питання, які були включені до плану роботи районної ради на 2006 рік та 1 квартал 2007 року.

За період з квітня 2006 року на сесіях було прийнято 19 цільових програм, які направлені на зростання економічного потенціалу території, вирішення соціально-культурних потреб територіальних громад сіл, селищ, міст району.

Практика показала, що левова частка роботи з розгляду питань відбувається в постійних комісіях, які діють згідно із загальним планом роботи ради, „Положенням про постійні комісії районної ради" та іншими законодавчими актами.

На другій сесії районної ради було створено 6 постійних профільних комісій. Засідання постійних комісій проводяться відкрито і гласно.

Постійною комісією з питань бюджету, фінансів, планування, ринкових реформ і управління об'єктами права комунальної власності з початку скликання проведено 10 засідань. Із 21 питань, розглянутих комісією, 5 стосувались районного бюджету, 5 - економічно-соціального розвитку. Комісія постійно опікувалась питаннями, що виникали у процесі формування та виконання місцевих бюджетів.

Постійною комісією з питань промисловості, транспорту, зв'язку, розвитку підприємництва та житлово - комунального господарства проведено 10 засідань, всього розглянуто 24 питання. Члени комісії беруть активну участь в опрацюванні програм розвитку провідних питань галузей економіки та ЖКГ району.

Постійною комісією з питань агропромислового комплексу, соціального розвитку села, охорони навколишнього природного середовища було проведено 9 засідань, на яких розглянуто 19 питань.

Майже всі депутати цієї комісії - представники сільськогосподарських підприємств району, які мають великий практичний досвід роботи, розуміють проблеми села та необхідність пошуку засобів щодо подолання негараздів.

Постійною комісією мандатною, з питань регламенту, законності, правопорядку та територіального устрою за звітний період проведено 9 засідань, на яких розглянуто 17 питань.

Постійна комісія з питань охорони здоров'я, материнства, дитинства, прав жінок та соціального захисту провела 9 засідань, де розглянула 20 питань.

Постійною комісією з питань молоді, освіти, культури розроблено і подано на розгляд сесії найбільшу низку освітянсько-культурних програм. На 8 засіданнях комісії розглянуто 26 питань.

Питання, які розглядаються постійною комісією актуальні, злободенні і стосуються життєзабезпечення галузі освіти, культури та вирішення проблем учнівської молоді на території нашого району.

За ініціативи постійних комісій розглядаються найбільш важливі, невідкладні питання, які потребують негайного вирішення депутатським корпусом, керівниками всіх рівнів.

Значний внесок в роботу постійних комісій зробили депутати Мозговий О.А., Охріменко В.В., Зіменко О.В., Кутах В.Ф., Бойко М.Г., Гончаров М.І., Мілінтович Ф.К., Місюра І.М. та інші.

В цілому стан справ організації роботи постійних комісій свідчить про те, що депутати районної ради у переважній більшості налаштовані на цілеспрямовану, конструктивну працю.

Разом з тим постійним комісіям потрібно більше приділяти уваги контролю за виконанням рішень ради і постійних комісій, висвітленню питань, які розглядаються постійними комісіями, в засобах масової інформації.

Депутатський запит та доручення голови районної ради

Одним із важливих інструментів роботи депутата місцевої ради, що допомагає належним чином реалізувати свої права та виконувати передбачені законодавством обов’язки, є депутатський запит.

Через районну раду депутат має можливість звернутись зі своїм запитом до будь-яких посадових осіб установ, організацій, зареєстрованих на території району.

За звітний період районна рада підтримала 27 депутатських запитів.

Адресатами звернень за депутатськими запитами є: прокуратура району – 11 запитів; голова (виконуючий обов’язки) районної державної адміністрації – 4; автоперевізники району – 3; заступники голови райдержадміністрації – 2; начальник районного відділу внутрішніх справ – 2; начальник філії «Білопільський райавтодор» - 2; начальник Білопільського цеху газового господарства – 1; начальник управління праці та соціального захисту населення райдержадміністрації – 1; Білопільський міський голова – 1.

Найбільш активно користуються своїм законним правом на внесення запиту такі депутати, як Кутах В.Ф., Зіменко О.В., Тютюнник А.І., Гончаров М.І., Лековкін М.В., Охріменко В.В., Бортняк В.К.

80% порушених у депутатських запитах питань вирішені позитивно.

Для прикладу можна згадати депутатський запит Лековкіна М.А. щодо діяльності Білопільського цеху газового господарства на предмет завищення показників спожитого громадянами газу. На підставі порушеного депутатом питання прокуратурою Білопільського району проведена відповідна перевірка, за результатами якої до цеху газового господарства були вжиті заходи прокурорського реагування.

Я вдячний депутатам, які активно працювали в цьому напрямку.

Відповідно до пункту 3.7 Регламенту районної ради, з метою оперативного втручання та впливу на ситуацію головою районної ради до відділів, служб райдержадміністрації, керівників установ та організацій направлено 120 доручень, дві третини з яких - про наповнення бюджету.

За дорученням ради було ініційовано виконання наступних питань:
- відновлено зовнішнє освітлення в місті Білопілля по вулицях К.Лібкнехта, Леніна, Макаренка;
- впорядкована територія ринку, створені належні умови для торгівельного обслуговування населення : заасфальтований майданчик , зроблена розмітка парковки автотранспорту на приринковій території, встановлені відповідні знаки , контейнери для сміття ;
- відновлено практику проведення суботників з санітарної очистки та благоустрою населених пунктів району ;
- вирішувалися питання обслуговування пасажирським транспортом мешканців району, змінювалися графіки руху пасажирського транспорту та маршрути за пропозиціями населення ;
- створені при сільських та селищних радах фізкультурно - спортивні клуби, футбольні команди, вишукувалися можливості фінансування спортивних заходів та інше.

З метою належного та рівного представництва прав виборців та інтересів територіальних громад сіл, селищ, міст району відповідно до Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» рішенням сьомої сесії закріпили депутатів районної ради за радами. В січні поточного року прийнято рішення про порядок доступу депутатів районної ради до засобів масової інформації комунальної форми власності. Ми врахували справедливі докори на адресу районної ради щодо своєчасного надходження депутатам матеріалів напередодні сесії для ознайомлення, і як результат - це підготовка останніх сесій. Незважаючи на те, що до порядку денного було включено понад 20 питань, жодне з них не було розглянуто без попереднього ознайомлення з ними депутатів, постійних комісій і членів президії в установлені регламентом терміни.

Протягом звітного періоду, враховуючи зауваження і пропозиції депутатів, вносились зміни до регламенту роботи районної ради.

Я впевнений, що цю роботу потрібно продовжувати і надалі.

Звернення громадян та робота з документами

Велику увагу районна рада у звітному періоді приділяла роботі зі зверненнями громадян. Вона була спрямована на забезпечення реалізації конституційних прав громадян на звернення, обов’язкове отримання обґрунтованих відповідей, а також на попередження надходжень звернень громадян у різні інстанції і проводилась відповідно до Закону України «Про звернення громадян» та інших законодавчих актів.

За звітний період на особистому прийомі, в тому числі за місцем проживання, було прийнято 195 громадян. Для порівняння - в 2005 році головою районної ради було прийнято 37 громадян. Всі звернення розглянуті в установлений термін, 85 відсотків їх вирішено позитивно, на інші - надані кваліфіковані роз’яснення.

Статистика показує, що в основному на прийом до голови районної ради зверталися пенсіонери, учасники війни, інваліди, багатодітні сім’ї і інші малозабезпечені верстви населення.

Аналіз порушених питань свідчить про те, що більшість звернень стосується питань отримання державних актів на землю, поліпшення автобусного сполучення, газифікації будинків і населених пунктів, працевлаштування, соціальної допомоги і інших питань.

Крім того, до районної ради за цей період надійшло 80 письмових звернень громадян, з яких 60% вирішено позитивно, на інші дані кваліфіковані роз’яснення. (У 2005 році їх було лише 13).

У цих зверненнях переважають питання соціального захисту, житлово-комунальні, забезпечення законності, охорони здоров’я та інші.

В окремих випадках звернення розглядаються під час виїздів на місця, у присутності заявника, а також посадових осіб, які безпосередньо відповідають за вирішення питань, із залученням депутатів і фахівців.

Головним у роботі зі зверненнями громадян є її результативність, тому районною радою і надалі будуть вживатися заходи, спрямовані на вдосконалення набутих та запровадження нових форм і методів роботи зі зверненнями громадян та організаційно – практичної роботи на посилення контролю за станом їх розгляду, підвищення персональної відповідальності керівників усіх рівнів за виконання вимог згідно з законодавством.

Важливим в роботі районної ради вважаю є опрацювання документів, яких до ради за звітний період надійшло майже півтори тисячі, в тому числі із вищестоящих органів – 492. 547 документів були взяті на контроль тому, що потребували організації виконання і були виконані в установлені терміни.

Крім того, районною радою для вирішення різних питань направлено 1029 листів, з них: до Верховної Ради – 5, до Міністерств – 16, до обласної ради – 89, до обласної державної адміністрації – 72.

Соціально-економічний розвиток району

Аналізуючи реальний соціально – економічний стан району, стратегічно ми визначили точку відліку, одиницю вимірювання та напрямок руху. За короткий термін роботи районної ради розроблено і ухвалено низку довгострокових важливих програм, які визначають шлях і засоби розвитку району. Підготовлено і прийнято бюджет та програму соціально – економічного розвитку на 2007 рік – документи, які, на мою думку, визначають політику на весь рік.

Район має певні надбання для забезпечення поступального і соціального розвитку території. Намітилися позитивні зрушення в галузі промислового виробництва.

Обсяги виробництва промислової продукції в порівняних цінах за січень-березень 2007 року складають 9894,5 тис. грн., що у 5 разів більше за відповідний період минулого року (+7970,1 тис. грн.). Всі промислові підприємства району виконують намічені плани виробництва: ВАТ «Білопільський машзавод» - 227%, ВАТ «Ворожбянський машзавод» - 337%, ТОВ «Ворожба» - 109,5%). Темпи росту збільшились за рахунок цукрозаводу ТОВ «ЮВС», обсяги виробництва якого в січні склали 6,3 млн .грн.

Завершено реконструкцію станції 2 підйому водозабірних споруд м. Білопілля за рахунок коштів державного бюджету. Це дає можливість підвищення якості і цілодобового водопостачання в м. Білопілля.

Протягом 1 кварталу працевлаштовано на вільні робочі місця 287 осіб.

На обліку в районному центрі зайнятості станом на 1.04.2007 перебувало 1467 незайнятих громадян. У порівнянні з відповідним періодом минулого року число зареєстрованих безробітних зменшилось на 8 відсотків.

Розвивається в районі малий і середній бізнес, в якому зайнято понад 2600 осіб. З метою підтримки розвитку малого бізнесу в районі рішенням районної ради від 15.12.2006 затверджена Програма розвитку малого підприємництва на 2007-2008 роки.

За 3 місяці 2007 року зареєстровано 5 юридичних осіб, 66 фізичних-осіб підприємців, що на 1 та 27 осіб більше, ніж у відповідному періоді минулого року.

В сфері торгівлі та ресторанного господарства відкрилось 3 підприємства торгівлі та 4 відновили роботу, із них 3 - в сільській місцевості.

Відкрилось одне підприємство побуту з надання перукарських послуг в смт. Жовтневе.

Середня заробітна плата по району за січень-лютий склала 705 грн., що на 34,6% більше, ніж у відповідному періоді минулого року.

Приділяємо увагу газифікації населених пунктів. Торік було збудовано 44,3 км і введено в експлуатацію 35.7 км газопроводів. Залучаємо всі джерела фінансування, включаючи і кошти населення. Тут ради тісно співпрацюють з населенням, сприяють створенню кооперативів. Програма соціально-економічного розвитку на 2007 рік, згідно з обласною програмою розвитку газифікації Білопільського району на 2006-2010 роки за кошти державного бюджету передбачає будівництво газопроводів до 11 населених пунктів району.

Демографічна ситуація

Населення, його соціальне самопочуття та розвиток є визначальною ознакою розвитку суспільства. Тому демографічна ситуація в районі завжди є об’єктом пильної уваги районної ради та районної державної адміністрації. Станом на 01 лютого 2007 року чисельність населення району становила 56385 осіб. У 2006 році на 55 осіб збільшилась кількість народжених і на 82 особи зменшилась кількість померлих порівняно з 2005 роком. Кількість шлюбів в 2006 році збільшилась на 62, а кількість розлучень зменшилась на 58 порівняно з 2005 роком.

В цілому в 2006 році загальне скорочення населення склало 982 особи, а в 2005 році – 921.

Районна рада основою своєї діяльності разом з районною державною адміністрацією у сфері демографічної політики вбачає перш за все вирішення питання зайнятості населення, подолання бідності, поліпшення умов розвитку сім’ї, здоров’я, зниження смертності.

Наповнення бюджету

Особливе місце в роботі районної ради займає питання формування бюджету.

Ми вчимося жити не в борг, а на зароблені кошти. Наука ця складна й болюча. Навколо бюджету ніхто гратися не повинен. Зараз політичні баталії призводять до об’єктивного погіршення якості бюджетного планування.

Ми витратили чимало часу на відпрацювання аналітичного матеріалу, щоб проаналізувати податкову базу нашого бюджету. Без виконання та перевиконання дохідної частини місцевого бюджету всі найкращі та найнеобхідніші соціально-культурні заходи, програми розвитку території будуть лише нездійсненими мріями.

Ми працюємо над бюджетом системно и послідовно, аналізуючи всі надходження і борги.

Ми зробили висновок: дохідна частина наповнюватиметься, якщо досить вимогливо ставитися до наших платників податків, якщо звернути найсерйознішу увагу на виплату заробітної плати, тому що сьогодні
прибутковий податок з громадян є одним із основних джерел формування дохідної частини бюджету.

Тільки в цьому році при голові районної ради було проведено 9 нарад з питань щодо виконання планів доходів місцевих бюджетів за участі в. о. голови, заступників, керівників управлінь та відділів райдержадміністрації, прокурора району, начальника райвідділу міліції, голови районного суду, сільських, селищних, міських голів.

За результатами цих нарад надавались відповідні доручення щодо забезпечення виконання дохідної частини бюджету та ефективного його використання керівникам фінансового управління райдержадміністрації, Білопільського відділення Сумської МДПІ, виконавчої служби та територіальних громад району.

Районна рада взяла на себе відповідальність за наведення порядку під час укладання договорів і контролю за своєчасними розрахунками за оренду землі, використовуючи всі передбачені законом повноваження.

Правильність обчислення та справляння орендної плати за землі державної власності з квітня минулого року контролює податкова інспекція, що значно вплинуло на обсяг надходжень до місцевих бюджетів. Податки повинні і будуть платити всі, навіть якщо для цього доведеться йти на непопулярні кроки. На мою думку, несплата податків – це неповага до території на якій проживаєш.

Білопільський район - один з найбільших за площею в Сумській області. Земельні ресурси складають 144,3 тис. га. З них землі сільськогосподарського призначення - 126,4 тис. га, в тому числі ріллі - 99,7 тис. га, землі запасу, резервного фонду, невитребуваних паїв займають 23,4 тис. га, з них ріллі -16,3 тис. га.

Роками керівники багатьох господарств не платили до бюджету району орендну плату за використання землі та деякі інші види податків. Уже на першій сесії депутати районної ради досить прискіпливо розглянули це питання. До роботи залучили - виконавчі органи влади, правоохоронні і громадські. Не всі були у захваті від виконання рішень сесії. Комусь не хотілось псувати стосунки з керівником агрофірми-боржника, хтось не хотів надавати інформацію про надходження (ненадходження ) платежів, дехто обурювався «А чому я повинен це робити, я ніколи цим не займався...».

Аналіз роботи в цьому питанні показав, що в 2005 році без укладання договорів оренди в районі використовувалось майже 4 тис. га земель державної власності, але плата за її використання не надходила до бюджетів місцевих рад. Сьогодні, за даними відділу земельних ресурсів, на всі землі державної власності укладені договори оренди. Цьому сприяло прийняття в районі Програми поліпшення використання та охорони земель державної власності в Білопільському районі на 2006-2008 роки , якою було передбачено виділення коштів в сумі 99,8 тис. грн. за рахунок районного
бюджету на розробку технічної документації на землі запасу та резервного фонду.

Ці витрати із районного бюджету дають можливість додатково нарахувати орендну плату за використання цих земель в сумі близько 800 тис. грн. Нарахування з орендної плати на 2006 рік складали 639,8 тис. грн. на 2007 рік -1324 тис. грн.

Збільшення в 2,1 раза нарахувань орендної плати відбулось за рахунок укладання договорів на землі державної власності, які використовувались без належного оформлення.

Надходження до бюджету з орендної плати за землі державної та комунальної власності за 2006 рік склали 1054,4 тис. грн., що на 226,2 тис. грн. більше від надходжень за відповідний період попереднього року.

Проводиться робота з залучення інвестицій в розвиток сільськогосподарської галузі економіки району. На території району укладаються договори на використання земельних паїв та земель державної власності з інвесторами. В 2007 році буде додатково введено в обробіток близько 10 тис. га ріллі.

Якщо в 2006 році оброблялося 53,9 тис. га ріллі, то в 2007 році її буде оброблено 64,0 тис. га.

Основним джерелом надходжень до місцевих бюджетів є податок з доходів фізичних осіб. За 2006 рік даного податку до бюджету району надійшло 9280,0 тис. грн., що на 2133,3 тис. грн. більше в порівнянні з 2005 роком. Збільшено надходжень податку з доходів фізичних осіб і за три місяці поточного року на 904,7 тис. грн. До районного бюджету даного податку за 2006 рік надійшло 6960,0 тис. грн., що порівняно з 2005 роком більше на 1590,5 тис. грн. В першому кварталі цього року надходження склали 2061,1 тис. грн., що на 705 тис. грн. більше від відповідного періоду минулого року. Це відбулося за рахунок співпраці керівництва району та керівниками підприємств, які приступили до погашення нарахованих сум податку, в тому числі й з сільськогосподарськими товаровиробниками з доходів, виплачених за оренду земельних паїв громадян.

Постійно проводиться робота щодо погашення заборгованості зі сплати за землю з фізичних осіб. Станом на 01.05.2006 кількість громадян, за якими нараховувалась заборгованість, складала 8740 осіб, сума заборгованості - 63,8 тис. грн., а станом на 01.05.2007 кількість громадян склала 1214 осіб, а сума заборгованості зменшилась до 17,0 тис. грн.

Ці та інші кроки з наповнення бюджету вперше за кілька років дають реальний шанс виконати дохідну частину районного бюджету з власних надходжень.

За січень-березень 2007 року надходження до місцевих бюджетів складають 3346,3 тис. грн. (за перший квартал 2006 року - 2595,6 тис. грн.), що на 750,7 тис. грн. більше.

Результати такої роботи дали можливість вирішувати фінансування низки питань освіти, культури, охорони здоров’я, капітального будівництва, оздоровлення дітей і багатьох інших, розв’язання яких вважаємо першочерговими в районі.

Варто зазначити, що у 2006 році за рахунок різних джерел фінансування було капітально відремонтовано, збудовано 14 освітянських об’єктів. Серед них - покрівлі Вирівської, Тучненської, Білопільської спеціалізованої № 1, Улянівської шкіл, тепломережі, опалювальні системи, топкові Білопільської школи – інтернату, Ворожбянської № 3, Біланівської, Ганнівсько – Тернівської загальноосвітніх шкіл, обладнано їдальню Білопільської ЗОШ № 2, відремонтовано підлогу Кальченківської школи тощо. Ведеться серйозна робота і є позитивні передумови газифікації і реконструкції котелень Ворожбянських шкіл №3, № 4, Річківської, Рижівської, Іскрисківщинської. Проводиться системна робота щодо забезпечення закладів освіти новими меблями, їх комп’ютеризації тощо.

Створено систему заохочення кращих учнів і вчителів шкіл.

Сьогодні уже можна говорити про газифікацію Рижівського будинку культури, створення дозвільного центру «Україна» у Білопіллі, обладнання танцювальної зали у Білопільській загальноосвітній школі № 2.

Ми постійно працюємо над бюджетом, і ті пропозиції, які внесені депутатами, зокрема постійними комісіями з питань молоді, освіти, культури, охорони здоров’я, будуть враховані, тому що всі вони мають право на існування і їх вирішення, безумовно, позитивно позначиться на ситуації в районі.

З цією метою рада прийняла ряд рішень, такі як:
- «Про організаційні заходи райдержадміністрації та органів місцевого самоврядування по забезпеченню виконання сільськогосподарськими товаровиробниками запланованих надходжень та ліквідації недоїмки до бюджету».
- «Про заходи щодо справляння податку з доходів фізичних осіб до місцевих бюджетів» та інші.


Робота закладів освіти, охорони здоров’я і культури

Працюючи над виконанням програми соціально-економічного розвитку району, вирішуючи щоденні проблеми, все ж таки пріоритетними залишаємо питання виховання молодого покоління, охорони здоров'я. Не скажу, що це було легко, але завдяки копіткій роботі в районі збережено оптимальну мережу закладів освіти. А це -45 загальноосвітніх навчальних закладів, в т.ч. 40 загальноосвітніх шкіл, 2 - позашкільні навчальні заклади, 2 - професійно-технічні училища, 18-дошкільних навчальних закладів. Із них - 6 навчально-виховних комплексів збережено функціонування Жовтневого дошкільного навчального закладу „Веселка” АФ „Вікторія”, який з 1 листопада 2006 року прийнятий селищною радою у комунальну власність. Навчанням у загальноосвітніх закладах охоплено майже 6 тис. учнів та майже 900 дітей - дошкільною освітою.

Депутати районної ради порадували дітей, прийнявши на сесії рішення про виділення з районного бюджету коштів для придбання сучасних шкільних меблів.

Сьогодні рада працює над тим, як забезпечити у школах району 100% рівень комп’ютеризації, зберегти мережу функціонуючих загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладів, незважаючи на негативний демографічний фактор, який став основним чинником скорочення чисельності першокласників.

За наслідками проведеного відділом освіти райдержадміністрації аналізу визначено, що відповідно до прогнозованих показників в мережі загальноосвітніх шкіл учнівський контингент зменшиться з 5592 учнів у 2007-2008 навчальному році до 4133 учнів у 2011-2012 навчальному році.

Наслідки такої ситуації можуть призвести до закриття в районі дев’яти загальноосвітніх шкіл перших, других і навіть третіх ступенів до 2012 року. Це питання знаходиться на контролі, вивчаються пропозиції і думки фахівців з метою своєчасного вжиття заходів по його вирішенню.

Розгляд даного питання планується на черговій сесії районної ради.

Крім того, поліпшенню роботи галузі освіти сприятимуть чотири довгострокові програми, які були прийняті на дев’ятій сесії районної ради.

Серед них:
- «Програма оздоровлення, відпочинку, зайнятості дітей та учнівської молоді на 2007-2012 роки».
- «Програма «Шкільний автобус» на 2007-2010 роки».
- «Програма «Вчитель» на 2007-2012 роки».
- «Програма забезпечення навчальних закладів сучасними технічними засобами навчання з природничо-математичних та технологічних дисциплін на 2007-2011 роки».

Мережа культурно-освітньої галузі району налічує 84 установи системи Міністерства культури і мистецтв України та 1 профспілковий клуб залізничників 1 Травня в м. Ворожбі.

В 2006 році на підставі рішення районної ради районний кінотеатр „Україна” реорганізований в центр культури і дозвілля „Україна”. Переведено у комунальну власність місцевих рад Жовтневий та Улянівський селищні будинки культури.

В закладах культури працює 231 чоловік, із них 171 забезпечуює творчу діяльність.

Поступово, але йде процес переведення працівників на повні ставки. Протягом минулого року переведено на повну ставку 6 осіб, в 2007 році - 11.

Слід відмітити, що за останні роки зростання бюджетного фінансування культури має позитивну динаміку. Та все ж рівень фінансування з державного бюджету залишається досить низьким.

На утримання закладів культури в 2006 році було профінансовано 1891,9 тис. грн. проти 1463,9 тис. грн. 2005 році.

За перший квартал 2007 року установи культури профінансовані на 39 відсотків більше в порівнянні з відповідним періодом минулого року.

Це дало змогу покращити стан матеріально-технічного забезпечення закладів культури.

Розпочато ремонт центру культури і дозвілля „Україна”. За рахунок коштів районного бюджету та обласного управління юстиції відремонтована частина приміщення, в якій розмістився відділ реєстрації актів громадянського стану та відкрито зал для урочистих подій.

Ремонт цього об’єкта плануємо продовжити і в нинішньому році.

Відремонтовано систему водопроводу в районному Будинку культури (виділені кошти із районного бюджету в сумі 12,5 тис. грн.). В 2006 році розпочали ремонт приміщення дитячої музичної школи, на якому освоєно 62,0 тис. грн., в 2007 році ремонтні роботи на цьому об’єкті плануємо завершити.

Сьогодні гостро стоїть питання фінансової підтримки закладів культури у сільській місцевості.

В 2007 році передбачені кошти із районного бюджету на ремонт системи опалення Рижівського сільського будинку культури.

В цих питаннях в першу чергу повинні бути зацікавленими керівники на місцях і не сидіти склавши руки та чекати, коли Будинок культури завалиться, а діяти, вишукувати всі можливості, шляхи вирішення цієї проблеми і залучати як бюджетні, так і позабюджетні кошти.

Поступово збільшується сума надходжень позабюджетних коштів.

Якщо в 2006 році за І квартал надійшло 29017 грн., то в 2007 році за відповідний період - 31231 грн.

Значна частина коштів надходить від здачі приміщень в оренду. В 2006 році надійшло коштів від орендної плати 23186,39 грн., що на 5627,29 більше в порівнянні з 2005 роком.

За І квартал поточного року надійшло 5210,89 грн.

З метою покращення матеріально-технічної бази установ культури, якісного забезпечення культурно-освітніх послуг в 2007 році плануємо придбати в районний Будинок культури озвучувальну апаратуру та мікроавтобус для виїзду концертної бригади, провести ремонти опалювальних систем та приміщень в населених пунктах Улянівка, Жовтневе, Куянівка, Іскрисківщина, за рахунок як бюджетних так і залучених коштів.

Незважаючи на складні фінансові умови, в районі діє 360 клубних формувань, із яких 12 носять звання „Самодіяльний народний”. В 2006 році в результаті проведеної атестації всі колективи підтвердили це почесне звання.

В районі утвердилось чимало культурно-мистецьких заходів. Вже стали традиційними фестиваль самодіяльної народної творчості „Білопільські візерунки”, огляд-конкурс творчо обдарованої молоді „Таланти твої, Білопільщино”, фестиваль сучасної української пісні „Коли співають діти”.
В 2006 році започатковано конкурс молодих виконавців „Первоцвіт”.
Набули широкого поширення свята села. В минулому році вони відбулися в 25 населених пунктах району.

Художні колективи району беруть участь в обласних, всеукраїнських, міжнародних оглядах-конкурсах та фестивалях.

Особлива увага в роботі закладів приділяється виконанню національних, обласних, районних комплексних програм.

Значна робота проведена по виконанню прийнятої в 2006 році на сесії районної ради Програми збереження та використання об’єктів культурної спадщини.

Район повністю виконав завдання з підготовки матеріалів для обласного тому Зводу пам’яток історії та культури . Із районного бюджету виділені кошти в сумі 3,0 тис. грн. на проведення обстеження пам’яток археології. Сьогодні ведеться робота з паспортизації об’єктів культурної спадщини.

Віддруковано буклети „Білопільщина” та „Шкуратівський дендропарк”. Підготовлені матеріали для видання „Історія міст і сіл Білопільського району”.

Наше завдання привести в належний стан всі пам’ятки історії, культури, архітектури, які знаходяться на території населених пунктів району.

Позитивні зрушення відбулися в діяльності дитячої музичної школи. Філії музичної школи відкриті в 6 населених пунктах району.

Відкриті нові відділення: духове, образотворче, в 2007-2008 роках планується відкриття хореографічного відділення.

Збільшився контингент учнів: сьогодні він налічує 228 дітей.

В грудні поточного року Білопільська ДМШ відзначатиме 50-літній ювілей.

Важлива роль в культурно-освітньому та інформаційному забезпеченні населення відводиться бібліотекам.

За 2006 рік надійшло 5299 примірників літератури, що на 1704 більше в порівнянні з позаминулим роком.

Із районного бюджету проводиться передплата періодичних видань для бібліотек системи.

Сьогодні в районі розпочато підготовку до відзначення 130-ї річниці від дня народження О.Олеся.

Затверджені заходи та склад оргкомітету, розроблено і затверджено на сесії районної ради положення про щорічний літературно-мистецький конкурс ім. О.Олеся, вирішуються питання з благоустрою та облаштування місць, пов’язаних з видатним земляком, проведення організаційних та культурно-мистецьких заходів в нинішньому та наступному роках.

Поряд з тим в галузі культури існує чимало проблем. Це і питання кадрового забезпечення, робота в умовах неповних ставок, неналежний соціальний захист працівників. Та найбільш проблемним є питання матеріально-технічного забезпечення установ галузі.

Саме над вирішенням цих питань необхідно наполегливо і більш предметно працювати відділу культури і туризму спільно із виконкомами місцевих рад.

Найбільш гострою соціальною проблемою в районі, як і в цілому по Україні, є незадовільний стан здоров’я населення.

Немає жодного населеного пункту в районі з позитивними показниками природного приросту населення.

Влада на місцях докладає в межах можливості зусилля, щоб покращити ситуацію. Утримуємо в сільській місцевості 5 лікарень, 3 лікарняні амбулаторії, 41ФАП. Навіть вдалося придбати два нові автомобілі швидкої допомоги. Працюємо над забезпеченням кваліфікованими кадрами. Розробляються та підтримуються депутатами на сесіях районної ради всі програми, спрямовані на оздоровлення населення. Але все ж таки розраховуємо на державний підхід до цього питання, на підтримку з боку держави, яка дасть можливість забезпечити якість і доступність медичної допомоги населенню району на базі наявної мережі лікувально-профілактичних закладів району, в т.ч. переведених на роботу на засадах сімейної медицини, укомплектувати їх необхідною медичною апаратурою, санітарним транспортом підвищеної прохідності, телефонним та мобільним зв'язком, та створити належні умови для роботи і соціально-побутових умов для проживання медичного персоналу з метою закріплення медичних кадрів в районі.

Вживаємо заходів щодо покращення фінансування для забезпечення, невідкладної стаціонарної медичної допомоги, особливо соціально незахищеного контингенту населення району. Під контролем знаходяться питання раціонального та ефективного використання наявного ліжкового фонду лікувально-профілактичних закладів, розташованих в сільській місцевості та в центральній районній лікарні. Забезпечуємо впровадження сучасних методів діагностики та лікування, оснащення їх сучасною медичною апаратурою, виходячи з фінансових можливостей.

Для покращення медичної допомоги населенню в районі працює благодійна районна організація «Лікарняна каса». Тільки в 2006 році за рахунок лікарняної каси було проліковано 5007 осіб. Станом на 1 травня цього року проліковано 1925 осіб, витрати на їх лікування за цей період склали більше 800 тис. грн., що становить 83,2% від загальної суми надходжень в касу.

На обліку в лікарняній касі станом на 01.04.2007 нараховується 6221 особа. Серед них: жителі міста – 3945 осіб, або 63%, жителі села – 2304 осіб, або 37%. Із них працюючих – 3805 осіб, або 61,1 %, пенсіонерів – 1657 осіб, або 26,5%, інші категорії населення – 759 осіб, або 12,4%.

Розвиток фізичної культури і спорту

В районі проводиться робота зі створення умов для задоволення потреб населення у зміцненні здоров’я, фізичного та духовного розвитку особистості, сприяння розвитку спорту.

Фізичною культурою і спортом в районі займаються близько 9,5 тис. осіб, що становить 16,9% населення району.

Фізкультурно – оздоровча та спортивна робота проводиться на 80 підприємствах, в установах, організаціях та навчальних закладах району.

Розвитку фізичної культури і спорту в районі сприяє відповідна матеріально-технічна база. В районі налічується 1 стадіон, 21 спортивний зал, 67 спортивних майданчиків та футбольних полів, 18 приміщень, пристосованих до занять фізичною культурою і спортом. Всі спортивні споруди району паспортизовані.

Завдяки реалізації основних завдань регіональної політики у сфері фізичної культури і спорту в районі збережена і функціонує ДЮСШ ім. Олімпійського чемпіона Ю. Білонога, де в трьох відділеннях (легкої атлетики, лижних гонок та шахів) займаються 222 особи. Філіали школи працюють в сільській місцевості ( смт. Жовтневе, с. Вири, с. Куянівка, с. Воронівка). Щорічно з районного бюджету виділяються кошти на утримання школи ( так у 2006 році школі було виділено 215 тис. грн. , у 2007 році - 230 тис. грн.);

Продовжується розвиток спорту вищих досягнень, стимулювання кращих спортсменів та тренерів (районні конкурси «Кращий спортсмен Білопільщини» та «Кращий тренер року»), проводиться виплата щомісячних стипендій переможцям конкурсу.

У 2006 році стипендію по 80 грн отримували 4 спортсмени, а у 2007 році таку стипендію отримують 5 осіб.

На сьогодні при всіх загальноосвітніх школах та при 24 сільських і селищних радах створені спортивні клуби, в яких займаються масовою фізичною культурою близько 3 тисяч дітей різних вікових груп.

При Білопільській міській раді у 2007 році відкрито міський центр фізичного здоров’я населення «Спорт для всіх».

Продовжується робота із залучення до занять фізичною культурою і спортом людей з вадами в здоров’ї ( в районі працює філія обласного відділення «Інваспорт», де займаються близько 30 осіб).

Збережена інфраструктура спортивних споруд району. У 2006 році за державною програмою збудовано 2 ігрові майданчики з синтетичним покриттям в м. Білопілля і м. Ворожба, в мікрорайонах міста Білопілля встановлено 3 тренажерні майданчики. В Будинку культури залізничників в м. Ворожба обладнано тренажерний зал.

На 2007 рік заплановано придбати та збудувати в сільській місцевості 1 ігровий майданчик та 6 майданчиків з тренажерним обладнанням.

Для розвитку фізичної культури та спорту в районі прийняті програми:
- «Програма розвитку футболу на 2004-2008 роки» ( для реалізації програми з районного бюджету передбачені кошти на 2007 рік в розмірі 41 тис. грн. , у 2006 році профінансовано 22,7 тис. грн. );
- «Програма розвитку Олімпійського руху на 2006-2012 роки» (передбачено виділити 14,2 тис. грн. , у 2006 році профінансовано 8,4 тис. грн. );
- Програма розвитку фізичної культури і спорту на 2007-2011 роки та програма будівництва, реконструкції, ремонту та оснащення спортивних споруд району на період до 2011 року.

Всього за відповідний період у районі проведено 41 районний спортивний захід з 10 масових видів спорту, спортсмени району взяли участь у 5 міжнародних, 10 всеукраїнських та 20 обласних спортивних змаганнях.

До складу молодіжних збірних команд України включено 4 спортсмени з легкої атлетики та біатлону.

Але поряд з цим у районі є низка проблемних питань. Це в першу чергу технічний стан спортивних споруд, забезпечення їх сучасним спортивним інвентарем та обладнанням, а також кадрове забезпечення галузі фахівцями.

Районна рада разом з райдержадміністрацією та органами місцевого самоврядування і надалі сприятиме проведенню відповідної роботи з розвитку фізичної культури і спорту в районі.

Благоустрій населених пунктів району

Питанню покращення благоустрою населених пунктів приділяється увага з боку керівництва районної ради, райдержадміністрації, виконкомів сільських, селищних, міських рад.

З вказаного питання було прийнято спільне розпорядження голови районної ради та голови райдержадміністрації «Про благоустрій населених пунктів».

Виконкомами рад прийняті рішення про впорядкування та благоустрій відповідних територій. 24 березня 2007 року було проведено загальнорайонну толоку з впорядкування та санітарної очистки населених пунктів, в якій взяло участь майже 11 тисяч осіб! Ліквідовано 80 несанкціонованих сміттєзвалищ, посаджено близько 12 тис. дерев та 500 кущів, впорядковано 14 майданів, 30 скверів, 8 парків, 93 кладовища.

Всього за період проведення місячника з благоустрою взяло участь 17 тис. осіб, ліквідовано 95 несанкціонованих сміттєзвалищ, посаджено майже 16 тис. дерев та кущів, впорядковано 20 майданів, 35 скверів, 142 кладовища.
Тільки в цьому році в наших містах і селах додатково планується зробити більше 100 квітникових клумб.

Дорожньо-експлуатаційними організаціями в рамках проведення місячника з благоустрою ведеться ямковий ремонт доріг. Вже відремонтовано на автодорозі Суми-Конотоп – 35 км, Суми – Глухів, на автодорозі КПП Рижівка – Білопілля – Улянівка – 27 км, виконано фарбування автопавільйонів та мостових огорож, замінено 70 сигнальних стовпчиків, встановлено 64 дорожні знаки, очищено близько 7 км лісосмуг вздовж автодоріг від порослі та сміття.

Немало зроблено з благоустрою та підвищення культури сіл, селищ, міст району. Всі ради беруть участь в огляді-конкурсі на кращий населений пункт.

Найкраще виконані роботи з благоустрою у м. Білопілля та с. Шкуратівка. Добре виконуються роботи з благоустрою в с. Рижівка, Ободи, Горобівка, Верхосулка, смт Жовтневе та смт Улянівка. В усіх цих населених пунктах висаджено значну кількість дерев, виконано великий обсяг робіт на об’єктах благоустрою.

В цьому році необхідно докласти зусиль, щоб наші населені пункти були серед переможців в огляді-конкурсі на кращий населений пункт. Але участь в конкурсі - це не самоціль, а стимул до підвищення рівня благоустрою наших населених пунктів. Головне, що необхідно пам’ятати: що роботи з впорядкування підвідомчих територій не завершуються по закінченні місячника з благоустрою, а повинні проводитись протягом року.

Освітлення населених пунктів району

Не менш важливою проблемою є освітлення населених пунктів району. За пропозицією депутатів спочатку почали вирішувати її в місті Білопілля. До вирішення цього питання залучили міськраду. Таким чином, у місті було встановлено два лічильники електричної енергії за часом споживання у вечірні та нічні години, а також більше 50 приладів освітлення з натрієвими лампами. Це дало можливість перш за все освітити частину міста у вечірній та нічний час і при цьому досягти економії електроенергії майже 150 тис. кВт/год за рік.

Для вирішення цього питання в цілому на території району на сесії районної ради 29 березня 2007 року була прийнята «Програма освітлення населених пунктів району на 2007-2008 роки». Виконання заходів Програми дасть можливість впровадити енергозберігаючі прилади освітлення, сучасні засоби обліку споживання електричної енергії та забезпечити освітлення вулиць у вечірній та нічний час, покращити рівень благоустрою населених пунктів району.

Вартість реалізації Програми складає майже 800 тис. грн.

Головам сільських, селищних, міських рад необхідно приділити увагу питанню освітлення вулиць в нічний час. І не лише тим радам, які включені до районної Програми «Освітлення населених пунктів району на 2008-2009 роки». Освітлення вулиць в нічний час підвищує рівень благоустрою наших населених пунктів.

Енергозабезпечення та енергозбереження

Вважаю за необхідне зупинитись на організації виконання Програми підвищення ефективності використання енергетичних ресурсів у бюджетній сфері району на 2007-2010 роки, яку ми з вами схвалили і прийняли 29 березня 2007 року і яка має надзвичайно велике значення для нормального життя району. Бюджетна сфера району споживає 9,05 тис. т.у.п. на рік, ефективність споживання енергії залишається низькою. Теплові мережі об’єктів бюджетної сфери експлуатуються понад 25 років, втрати тепла в тепломережах перевищують 20 відсотків.

Час підтвердив виняткову актуальність прийнятого нами рішення. Стрімке зростання цін на практично всі види енергоносіїв роблять не підйомним для бюджету утримання об’єктів культури, охорони здоров’я, освіти. Ми витрачаємо коштів на енергоносії як мінімум втричі більше, ніж на аналогічних об’єктах витрачають у розвинених країнах. Тому органам місцевого самоврядування, райдержадміністрації необхідно повсякденно вживати заходи з підвищення ефективності використання енергетичних ресурсів у бюджетній сфері.

Використання спільного майна територіальних громад району

Значна робота проводиться районною радою з вирішення питань, пов’язаних з комунальною власністю. З метою раціонального використання спільного майна територіальних громад району, яке перебуває в управлінні районною радою, у виконавчому апараті районної ради створений відділ комунального майна, на який покладено здійснення повноважень власника майна.

Зупинюсь на даному питанні детальніше.

Майно спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст району було сформовано в серпні 1992 року в процесі розмежування державної і комунальної власності та затверджено рішенням районної ради від 11.08.1992 року.

За період з 1992 року до червня 2006 року повноваження з оперативного управління майном здійснювала районна державна адміністрація.

На сьогоднішній день в спільній власності знаходиться 61 об’єкт.

Стан майна задовільний, але окремі об’єкти, такі як районний центр культури і дозвілля «Україна», районний Будинок культури по вул. Леніна,87 потребують капітального ремонту, інші – будівля по вул. К. Лібкнехта, 20, районний Будинок культури по вул. Макаренка,3, дитяча музична школа, окремі об’єкти охорони здоров’я та освіти - потребують поточного ремонту.

Відповідно до чинного законодавства України та повноважень відділу комунального майна виконавчого апарату районної ради стосовно майна спільної власності вчиняються такі дії: здійснюється безоплатна передача об’єктів до державної та комунальної власності рад, здається в оренду, проводиться списання з балансу фізично і морально зношених основних засобів.

За звітний період стосовно використання майна спільної власності прийнято 26 рішень районної ради.

Значна увага приділяється питанню здачі майна спільної власності в оренду, залучення орендарів до проведення капітального та поточного ремонту найманого ними майна.

Так, у липні 2006 року здана в оренду обласному управлінню юстиції значна частина районного центру культури і дозвілля „ Україна” для розміщення районного відділу реєстрації актів цивільного стану, де вже виконані ремонтні роботи за рахунок орендаря на суму 32 тис. грн. і за рахунок районного бюджету на суму 36 тис. грн. Орендарем в цьому році планується також проведення ремонту входу і фойє цього приміщення.

В серпні минулого року здана в оренду ВАТ АБ „Укргазбанк” частина приміщення музичної школи, де на даний час проводяться також ремонтні роботи. За рахунок районного бюджету проведена заміна вікон на пластикові, 4 з них замінені за рахунок орендаря. Орендарем заплановано проведення ремонту не тільки внутрішніх приміщень, а й фасаду будівлі школи. Районна рада виділила кошти на ремонт даху цього приміщення.

Орендарем для проведення цих робіт буде використано майже 130 тис. грн., з районного бюджету залучено 120 тис. грн. Поточні ремонти найманого майна виконані орендарями також в Жовтневій ЗОШ 1-Ш ступенів, центральній районній лікарні, районному Будинку культури та на інших об’єктах.

Всього за звітний період прийнято 12 рішень щодо передачі майна в оренду. За період з червня 2006 року укладено 62 договори оренди.

Питання передачі в оренду комунального майна вирішується на конкурсній основі.

Як свідчить аналіз укладених договорів оренди і сплати орендної плати, на 2006 рік відділом освіти, відділом культури і туризму райдержадміністрації, центральною районною лікарнею було укладено 46 договорів оренди і отримано за рік орендної плати 27338 грн. На 2007 рік відділом комунального майна районної ради вже укладено 62 договори оренди, прогнозується отримати орендної плати в сумі 68400 грн., що в 2,5 раза більше, ніж у минулому році.

Враховуючи нагальну потребу в більш широкій та детальній інформації щодо об’єктів спільної власності територіальних громад, з метою їх ефективного використання на сторінках районної газети «Білопільщина» публікуються дані про стан та склад об’єктів нерухомості, а також про земельні ділянки, які виділені в користування підприємствам і закладам району та інші матеріали стосовно комунальної власності.

Важливим напрямком діяльності управління майном є вибір форми господарювання для більш ефективного використання майна, що знаходиться в управлінні районної ради. Для цього визначаються об’єкти, які доцільно передати в користування юридичним і фізичним особам на умовах оренди.

При цьому ведеться пошук орендарів, які будуть якомога ефективніше використовувати передане майно, задовольняючи населення району в товарах і послугах, поповнюючи за рахунок орендної плати місцеві бюджети.

Продовжується робота з перегляду статутних документів підприємств та закладів спільної власності з метою приведення їх до вимог чинного законодавства.

Враховуючи ситуацію, що склалася в районі з архівними документами, що не належать до національного архівного фонду, від тих підприємств, які виведені із державного реєстру, а їх лише за 2006 рік більше 40, а ще десятки знаходяться в стадії ліквідації, в грудні 2006 року було утворено комунальну установу районної ради «Білопільський районний трудовий архів». З березня поточного року вона розпочала роботу з прийому архівних документів.

Профілактика та боротьба зі злочинністю

Криміногенний стан території - один з найважливіших чинників соціальної напруги в суспільстві.

Тому районною радою приділяється значна увага роботі щодо профілактики та боротьби зі злочинністю, налагоджена тісна співпраця з районним відділом внутрішніх справ для зниження рівня злочинності в цілому по району.

В жовтні минулого року на п'ятій сесії районної ради було заслухано звіт начальника райвідділу міліції про стан боротьби зі злочинністю та охорони громадського порядку. За результатами розгляду було прийнято відповідне рішення, виконання якого знаходиться на контролі постійної комісії районної ради мандатної, з питань регламенту, законності, правопорядку, територіального устрою.

Значна увага приділяється діяльності адміністративних комісій при виконавчих комітетах сільських, селищних, міських рад району, на семінарах з головами місцевих рад постійно розглядається питання про діяльність цих комісій.

Протягом року районною радою вживалися заходи щодо забезпечення сільськими, селищними, міськими радами району дільничих інспекторів міліції кімнатами для прийому громадян та вивісками про час прийому.

В районній газеті «Білопільщина» постійно розміщуються матеріали про факти викриття і судового розгляду кримінальних справ щодо злочинів, вчинених організованими угрупованнями, інших суспільно-резонансних та актуальних справ, а також систематично проводяться консультації з громадськістю із соціально-значущих питань у сфері правоохоронної діяльності.

Під час виїздів на місця в сільських, селищних та міських радах постійно проводиться роз'яснювальна робота щодо важливості участі громадян в охороні громадського порядку та боротьбі зі злочинністю.

Виконання вищезазначених заходів, комплексної програми профілактики правопорушень на 2006-2010 роки, інші практичні заходи, що вживаються органами місцевого самоврядування, правоохоронними органами, дозволили зберегти стабільну криміногенну ситуацію в районі і досягти тенденції, спрямованої на зменшення загальної кількості скоєних злочинів.

За 2006 рік - І квартал 2007 року відзначається зниження кількості скоєних вбивств, крадіжок колективного та приватного майна, крадіжок з помешкань громадян.

Разом з тим в цілому криміногенна ситуація в районі залишається складною. Не зменшується кількість скоєних тяжких та особливо тяжких злочинів: тяжких тілесних ушкоджень (2005 рік - 6, 2006 - 6), вимагань (2005 рік - 1, 2006 - 5), зґвалтувань (2005 рік - 0, 2006 - 1), розбоїв (2005 рік - 4, 2006- 4). Стабільно високим залишається рівень хуліганських дій (2005 рік - 18, 2006 - 18). В першому кварталі 2007 року втричі зросла кількість зареєстрованих пограбувань порівняно з відповідним періодом минулого року(9 випадків проти 3).

Зросла кількість злочинів, скоєних раніше засудженими (2005 рік - 48, 2006 - 50), що свідчить про недостатній контроль з боку райвідділу за особами, що перебувають на обліку.

Майже вдвічі зросла кількість злочинів, скоєних у стані сп'яніння (2005 рік - 22, 2006 - 39), що є наслідком низького рівня взаємодії райвідділу з органами місцевого самоврядування по боротьбі з торгівлею самогоном, з профілактики пияцтва.

Високим залишається рівень злочинності серед неповнолітніх (28 злочинів у 2006 році), профілактика правопорушень серед молоді неефективна або зовсім не ведеться.

Залишається малоефективною боротьба з незаконним заволодінням транспортними засобами (2005 рік - 7, 2006 - 5).

Мають місце злочини у сфері економіки (2005 рік - 54, 2006 - 39).

Хотілося б звернути увагу на стан боротьби з крадіжками металобрухту, металевих речей.

Згідно з щотижневими довідками райвідділу міліції про скоєння злочинів на території району лише за березень-квітень поточного року зареєстровано 47 повідомлень про випадки крадіжок металобрухту, металевих виробів та конструкцій. В значній мірі такій ситуації сприяє ціла мережа нелегальних пунктів прийому металобрухту, причому деякі з них діють роками. Дана ситуація викликає значну соціальну напругу серед населення району та є прямим свідченням бездіяльності міліції.

Найбільш складною є криміногенна ситуація на території міст Білопілля (2006 рік - 101 злочин), Ворожба (20), Жовтневої (22), Улянівської (11) селищних, Вирівської (15) сільської рад.

Тому, враховуючи, що робота районного відділу внутрішніх справ по боротьбі зі злочинністю до цих пір є недостатньою, районною радою і надалі будуть використовуватися всі законні повноваження, спрямовані на зниження рівня злочинності в районі.

Розвиток інформаційного простору

Сьогодні вже абсолютно неприпустимо, коли ми намагаємося на рівні минулого століття будувати свою інформаційну політику. Ми повинні зробити так, щоб кожен депутат чи працівник сільської, селищної, міської ради, виконавчого апарату районної ради мав вільний доступ через комп’ютерний чи електронний зв’язок до статистичних даних і міг побачити, на якому рівні знаходиться той чи інший населений пункт чи територіальна громада.

Вважаємо, що дуже важливим питанням, над яким ми працювали і воно зараз в стадії завершення, є реалізація обласної програми інформатизації органів місцевого самоврядування на 2003-2006 роки. Майже всі ради району забезпечені комп’ютерним зв’язком. Проте є окремі проблеми в їх користуванні, над якими ми працюємо.

Все це неможливо зробити без комп’ютерної техніки. Тому, враховуючи реальний стан забезпечення комп’ютерами рад, можливості їх придбання, в 2006 році за кошти районного бюджету було придбано 8 комп’ютерів і передано для користування в ради району.

Перш за все ми повинні взяти на себе вирішення питань покращання інформування місцевих рад з тим, щоб організація їх роботи велася у відповідності до Закону «Про місцеве самоврядування в Україні», щоб органи місцевого самоврядування в режимі реального часу мали доступ до законодавчої бази – до сайту Верховної Ради, до виконавчої влади – сайту Кабінету Міністрів, обласної ради та адміністрації.

Продовжуємо роботу з подальшої комп’ютеризації міських, селищних, сільських рад району, а саме: придбання нового обладнання, поліпшення ліній зв’язку, підвищення рівня кваліфікації спеціалістів місцевих рад, які відповідають за роботу електронної пошти. Проводимо консультації, практичні навчальні семінари та виїзд спеціалістів районної ради на місця.

В квітні поточного року створений сайт районної ради в мережі Інтернет. Це один із перших офіційних сайтів серед районних рад області.

Спеціалістами районної ради ведуться роботи з наповнення сайту матеріалами районної ради, публікаціями з преси, історичними довідками.

В подальшому для посилення інформованості та привабливості сайту плануються нові рубрики, такі як форум, електронна приймальня голови для прийому електронних звернень громадян, анонси подій, інформаційні ресурси Сумщини, нормативні документи та інше.

Спеціалісти районної ради наполегливо працюють над вдосконаленням сайту, набувають практичного досвіду керування ним, ставлячи за мету його невпинний розвиток.

З метою інформованості населення щодо висвітлення діяльності районної ради, депутатів, органів місцевого самоврядування району при районній раді на громадських засадах в травні 2006 році був створений і працює «Прес-центр Білопільської районної ради». Завдяки якому населення району стало своєчасно отримувати офіційну інформацію щодо діяльності районної ради з питань забезпечення діяльності розвитку території.

З лютого поточного року щовівторка по каналу місцевого радіомовлення «Вир» започатковано рубрику «Нове в законодавстві України».

Робота з кадрами

Сучасний стан державного будівництва в Україні висуває низку проблем – економічних, соціальних, політичних, управлінських, які доводиться вирішувати районній раді, іншим органам місцевого самоврядування, депутатам.

Здійснення реформування галузей, загальнополітичні та соціально - економічні перетворення у суспільстві, трансформація держави із системи звичного розуміння до нових вимірів буття як у побутовому, так і в політичному житті вимагає від працівників органів самоврядування, депутатів вивчення законів України, інших нормативно – правових актів.

Позитивні зміни як у політичному, так і в економічному житті залежать в першу чергу від того, які люди стоять біля керма органів місцевого самоврядування та виконавчої влади, наскільки сумлінно вони виконують свої службові обов’язки. Законом «Про місцеве самоврядування в Україні» не передбачена підпорядкованість між радами різних рівнів. Але життя диктує свої умови і підказує, що сьогодні слід об’єднувати зусилля органів місцевого самоврядування. За таких обставин районна рада приділяє велику увагу зміцненню зв’язків з областю та міськими, селищними, сільськими радами. На сьогодні в органах місцевого самоврядування в районі працює близько 240 осіб, 35 відсотків з них мають вищу освіту, решта – середню спеціальну. Розвинути бажання і вміння службовця працювати з максимальною віддачею – це дуже складний, але найбільш надійний спосіб підвищити ефективність управління. У своїй діяльності районна рада приділяла постійну увагу підвищенню професійного рівня керівників місцевих рад, тим більше, що після виборів у 2006 році 9 керівників уперше очолили представницькі органи. Це майже 32 відсотки від загальної кількості в районі.

Тому чільне місце в цій роботі надається теоретичній та практичній підготовці міських, селищних, сільських голів та секретарів рад. Щомісяця у відповідності до прийнятих рішень районної ради апаратами районної ради та райдержадміністрації проводяться практичні семінари з цією категорією працівників. Слід зазначити, що у цій справі вже напрацьовано певний досвід, який дає свої результати. На заняттях розглядаються питання, які відносяться до компетенції рад, вивчається законодавство та його практичне застосування, про земельні відносини, податки, пенсійне забезпечення громадян, зайнятість населення, охорону праці тощо. Значну увагу на заняттях приділяли питанням планування роботи і діловодству. Проводили узагальнений аналіз прийнятих рішень міськими, селищними, сільськими радами на відповідність законодавчим актам, що попереджає прийняття незаконних рішень.

Після кожного семінару з метою закріплення знань проводили тестування учасників. Проведені заліки наочно продемонстрували, що більшість керівників органів місцевого самоврядування є ґрунтовні теоретичні знання, які творчо використовує у практичній роботі.

Особливої уваги заслуговують виїзні семінари на базі однієї з рад. Такі семінари були проведені на базі Ворожбянської міської та Жовтневої селищної рад. Голови рад мали можливість поділитись досвідом і отримати відповіді на питання, що їх турбують.

Втім, в питаннях роботи з кадрами ми маємо певні недоліки. Перш за все вони стосуються випускників – медалістів наших шкіл.

Тільки за період з 1996 по 2006 роки школи району закінчили з медалями 445 випускників. Із них отримали вищу освіту 223 випускники, 219– навчаються у вищих навчальних закладах. Із 223 випускників, які отримали вищу освіту, повернулися в район працювати і працевлаштовані тільки 45. Це при тому, що сьогодні тільки в закладах охорони здоров’я району не вистачає 32 лікарів. Крім того, на даний час працює 21 лікар пенсійного віку. Відповідальність за вирішення кадрового питання у галузі охорони здоров’я району лежить також і на головному лікареві центральної районної лікарні.

Для вирішення цього питання нам необхідно вжити дієвих заходів, щодо направлення та підготовки необхідних спеціалістів, забезпечення умов для їх працевлаштування і проживання в районі.

Виконання передвиборної програми районної організації політичної партії «Народний Союз Наша Україна»

Вибори районної ради, як і інших рад, вперше відбулися за пропорційною системою. А це означає, що діяльність депутатів передбачало виконання передвиборчих програм партій і блоків, від яких вони йшли на вибори. Сьогодні я, як голова ради, представляю політичну партію „Народний Союз Наша Україна”. Одноіменна фракція є найбільшою в райраді, тож детальніше зупинюсь на тому, які з передвиборчих обіцянок нашої політичної сили ми виконали, а це:

- Збільшення власних доходів, максимально ефективне їх використання (бюджет району за 2006 рік, за показниками Мінфіну України, виконано на 103%. Районний бюджет виконаний на 99,7%. На 800 тис. грн. станом на 01.01.2007 порівняно з 01.01.2006 збільшились нарахування з орендної плати за землі державної власності. На 2,6 млн. грн. в 2006 році в контингенті збільшились надходження податку з доходів фізичних осіб. Все це дало можливість вирішити ряд проблемних питань в галузях освіти, культури, охорони здоров’я, на яких я зупинявся раніше).

- Жодна квартира не придбана немісцевим керівникам владних структур за рахунок бюджетних коштів і не переведена із статусу службової у відомчу.

- Здійснювали контроль за ефективним використанням майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст району. (Надходження орендної плати за 2006 рік виросли в 2,5 рази).

- Вирішено питання про введення для учнів – відмінників 10 – 11 класів шкіл району спеціальної стипендії «Відмінник». (Районною радою прийнята Програма « По роботі з обдарованою молоддю», стипендія виплачується).

- Приділялась і приділяється особлива увага щодо розвитку фізичної культури і спорту в районі. (Вирішення цього питання викладено в окремому розділі звіту).

- Вирішувались питання будівництва газопроводів до сіл Іскрисківщина, Гуринівка та інші питання.

Разом з тим вважаю, що мій звіт був би неповним, якби я не зупинився на проблемах, які мають місце в нашій роботі і на відповідних завданнях на перспективу.

Найболючіші серед питань, які нам не вдалося вирішити, це відновлення роботи Білопільського сирзаводу, суттєве збільшення робочих місць, сприяння розвитку малого та середнього бізнесу, особливо в сільській місцевості, завершення процесу санації ВАТ „Білопільський машзавод”.

Ми повинні вирішити завдання виконання дохідної частини районного бюджету та бюджетів рад з метою поліпшення фінансування бюджетних установ.

Сьогодні в районі непроста кадрова ситуація, особливо в галузі охорони здоров’я.

Проблемними залишаються питання ремонту, будівництва та утримання доріг, відновлення вуличного освітлення міст і сіл, їх благоустрій.

Потребують вжиття реальних заходів енергозбереження в установах, що фінансуються із місцевого бюджету, та своєчасні розрахунки за отримані комунальні послуги.

Ми постійно повинні працювати над удосконаленням команди управлінців. Лише створивши команду, що поєднала ідею, мету і віру в лідера, можна отримати результат. Виборці повірять лише тим, хто виконує передвиборні гасла не словом, а ділом.

Системно ситуацію змінити непросто, але коли кожний день робиш реальну справу по поліпшенню життя людей, то можеш отримати віру в справу і реальний результат.

Одним із основних завдань, які стоять перед органами місцевого самоврядування, є виховання у кожного мешканця нашого району почуття турботливого, дбайливого господаря, любові до своєї малої батьківщини.
З цього випливає роль місцевого самоврядування як органу влади, покликаного створювати максимально-комфортні і здорові умови для життя і розвитку особистості.

Основні напрямки роботи голови та депутатів районної ради
на 2007 рік


Життя не стоїть на місці. Тому, говорячи про зроблене і досягнуте в соціально–економічному розвитку, вирішуючи проблеми повсякденного життя, доводиться одночасно думати й про розв’язання нових проблем, про завдання завтрашнього дня.

В зв’язку з цим пропоную на ваш розгляд такі основні напрямки роботи районної ради на наступний звітний період:

1.Збільшення власних надходжень районного бюджету до 105 відсотків в 2007 році в порівнянні з 2006 роком та підтримку тенденції його розвитку при формуванні на 2008 рік.

2.Сприяння органам виконавчої влади та місцевого самоврядування в організації надання земель державної власності в оренду суб’єктам господарювання відповідно до вимог чинного законодавства.
Досягнення максимального використання земель в районі та забезпечення повної сплати податків та зборів до місцевих бюджетів.

3.Здійснення заходів по забезпеченню контролю за ефективним використанням об’єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст району.

4.Реалізація заходів по забезпеченню енергозбереження установами та організаціями, що фінансуються за рахунок місцевих бюджетів.

5.Підготовка і прийняття на сесії районної ради програми «Нові меблі» для шкіл району та забезпечення її відповідного фінансування.

6.Проведення депутатських слухань на тему: «Проблеми демографічної ситуації в районі та невідкладність заходів з оптимізації шкільної мережі».

7.Підтримка позашкільної форми навчання. Створення сучасного навчального танцювального залу на базі Білопільської ЗОШ №2, будівництва теплиці у Будинку дітей та юнацтва.

8.Забезпечення проведення ремонту приміщення Білопільської музичної школи.

9.Координацію дій органів місцевого самоврядування у відновленню вуличного освітлення в межах, передбачених районною програмою «Про програму освітлення населених пунктів району на 2007-2008 роки», затвердженою рішенням районної ради 29.03.2007.

10.Разом із райдержадміністрацією - проведення консультацій з питання відновлення виробництва на Білопільському сирзаводі.

11.Сприяти забезпеченню стабільного інвестиційного клімату в районі для інвестування виробничої та соціальної сфери.

12.Підтримка сільських, селищних, міських рад в організації спортивно-масової роботи, зміцнення матеріальної бази спортивних закладів району.

13.Координація дій органів місцевого самоврядування, органів виконавчої влади, громадських та політичних організацій району у реалізації заходів, присвячених відзначенню 130 - річчя від дня народження О.Олеся.

14.Координація дій органів місцевого самоврядування з питань благоустрою території району, створення 85 нових квіткових клумб та підтримку традиції проведення районних толок.

15.Внесення пропозиції на розгляд районної ради питання про виділення службових квартир для нових сімей лікарів, що працюватимуть в районній центральній лікарні.

16.Продовження координації дій виконавчого апарату районної ради, райдержадміністрації в питаннях організації навчання сільських, селищних, міських голів, секретарів рад та працівників органів місцевого самоврядування району в реалізації власних та делегованих повноважень.

17.Проведення семи інформаційних днів на території місцевих рад з актуальних питань сьогодення. Продовження практики виїзних приймальних днів населення за місцем проживання.

На закінчення я хочу відмітити, що той фундамент, який вдалося закласти спільними зусиллями, є твердою гарантією подальших змін на краще у житті територіальної громади, кожної родини. Заради цього поступу до кращого варто і хочеться працювати.